למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

ח׳ בשבט ה׳תשע״ד (9 בינואר 2014)
מכתב להורים חודש טבת

 

תלמידים והורים יקרים

שלום רב,

"אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה' ויאמרו לאמור:"

מה מוסיפה לנו המילה "אז"? מדוע לא לפתוח את הפסוק בצורה פשוטה, וישירו בני ישראל….?

רש"י מסביר שהמילים "אז ישיר" אינם מתארות את הרגע שבו עם ישראל התחיל לשיר. הם מתארות את הרגע הקודם לשירה. אז עלה בדעתם של משה ובני ישראל לשיר… . הביצוע בפועל הוא המילים "ויאמרו לאמור". 

מדוע חשוב לתורה לציין את השלב שבו חשבו לשיר, מדוע לא להתחיל בשלב שבו הם שרו?  נראה שהתורה רוצה ללמד על חשיבות השירה. אין כאן שירה ספונטנית, אלא שירה הבאה ממחשבה תחילה. משה מבין עד כמה חשוב להודות. עד כמה אפשר להתרומם ולהתעלות מאמירת תודה והלל לקב"ה. נקווה שגם אנחנו נדע לא לתת לדברים לעבור לידנו, וכאשר קורה דבר טוב נדע להודות ולומר שירה.

עדכון חודש טבת

הודעות:

  תנחומים לשלום שושן המורה לספורט במות אמו. מן השמיים תנוחמו.

א. עד כה בקרו בישיבה ב"ה שמונים תלמידים מכיתות ח' להכרות עם הישיבה

ביום שני הקרוב י"ב שבט (13.1), וביום חמישי בעוד שבועיים כ"ב שבט (23.1)  נקיים ימי הכרות נוספים. גם אתם מוזמנים להיות שותפים בהתפתחות הישיבה ולהפנות אלינו תלמידים מתאימים. 

ב. ערב כישרונות צעירים יתקיים ביום רביעי כ"א שבט (22.1). בשעה 19:00 מוזמנים לבוא וליהנות.

ג. חלוקת תעודות וסיום מחצית ביום חמישי כ"ט שבט (30/1)

ד. בהצלחה לתלמידי י"א –י"ב בבחינות הבגרות במועד חורף

מהנעשה בחודש טבת

  • דוב לנדאו. ניצול שואה שהיה שותף גם להצלתו של הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, סיפר את סיפורו לקראת עשרה בטבת. שמענו סיפור של צרה וגאולה. ושל נחישות של אמונה.
  • ב"ה זכינו לקבל החלטה נכונה ולשחרר את התלמידים כמה שעות לפני שהשלג התחיל. ההתלבטות הייתה קשה, חבל על כל זמן לימוד, אבל בדיעבד התברר שחסד עשה עמנו אלוקים. 

ביום שני שלאחר הסופה, מצאנו את עצמינו במצב מוזר. הישיבה הייתה מוכנה לקלוט את התלמידים בחזרה. עברנו את הסופה ללא תקלות משמעותיות. התנועה בעתניאל הייתה חופשית, אך לצערנו לא הצלחנו להחזיר את התלמידים לישיבה. דיווחים על כך שהתחבורה הציבורית חזרה לפעול, התבררו כלא נכונים וכו'. כתוצאה מכך הוצאנו הודעות שגויות לתלמידים, וחלקם הסתובבו בדרכים ללא יכולת להגיע לישיבה. מקווים להפיק לקחים אם נחזור לראות סופות בעצמה כזאת.  שמחנו מאד בכל תלמיד שהצליח להגיע. התחלנו ללמוד בקבוצות קטנות, עד שזכינו לקבץ את כל הישיבה.

  • שמענו שיחה מרתקת מהרב עודד פוטש, על הכעס. מה גורם לנו לכעוס, וכיצד מתמודדים ומצליחים להשתלט על הכעס.
  • בפתיחה לחודש כישרונות צעירים, שמענו שיחה / הצגת יחיד של יונתן בילט. יונתן שילב בשיחה קטעי הומור ודרמה, יחד עם תובנות שלו וסיפורים אישיים, שנועדו לחזק בתלמידים את הביטחון בעצמם וביכולת הביטוי שלהם.
  • את ר"ח שבט חגגנו בערב קריוקי, במטרה לעודד את התלמידים להעז לעלות ולשיר בפני קהל.
  • קיימנו בישיבה שני ימי הכרות לתלמיד כיתות ח'.  את הימים האלו הובילו תלמידי כיתה י"א בהצלחה רבה.
  • פרויקט חמישים דף: בכיתה י"א יש קבוצה גדולה ששמה לה למטרה ביחד עם המחנך לסיים חמישים דף בגמרא השנה. כדי לעמוד במשימה הם חזרו במוצ"ש ללילה של לימוד גמרא , והספיקו עד הבוקר לחזור על תשעה דפים.
  • המפגש השני לכיתות י"א-י"ב בנושא השואה עסק בהתפתחות האנטישמיות בגרמניה מעליית הנאצים לשלטון עד תחילת המלחמה.

 

בתפילה לצמיחה והתחדשות בחודש שבט,

הרב חברון שילה

ראש הישיבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *