למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

א׳ בכסלו ה׳תשע״ד (4 בנובמבר 2013)
סיכום חודש חשוון – ראש הישיבה הרב חברון שילה

להורים שלום

הברק האלוהי שבנשמת החשמונאים נתפוצץ לניצוצות,   כשיתקבצו לאבוקה אחת, ישוב להגלות" (פתגם הרב קוק לחודש כסלו , מגד ירחים)

הרב קוק ראה באחדות של עם ישראל, את התנאי לגאולה, ואת התנאי לבניית המקדש. ידועה אמרתו (המיוחסת גם לחפץ חיים) שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם, ובית המקדש השלישי יבנה בזכות אהבת חינם. גם בפתגם לחודש כסלו, הוא אומר, שגבורת ישראל בזמן החשמונאים, הייתה קיימת גם בגלות, אך היא הייתה מפוזרת לניצוצות רבים, בפזורה של עם ישראל. הקיבוץ של כולם יחד מאפשר את  הגאולה.

בחודש הקודם ראינו משהו מהאחדות של עם ישראל, כאשר ציבור רחב כל כך התאחד באבל על מותו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל. נתפלל שהיכולת להתאחד מעל המחלוקות, כדי לכבד גדול בתורה. תוביל אותנו כאבוקה אחת גדולה להמשיך לגאולה שלמה.

עדכון לחודש חשוון:

• התחלנו בתוכנית חדשה בבוקר לאחר התפילה. אנו מתחילים תמיד תפילה בעשרים לשמונה, ומיד לאחר התפילה מתיישבים לעשרים דקות לימוד בקבוצות. קבוצה ביחד איתי לומדת תנ"ך יומי, סיימנו את ספר שופטים, והתחלנו שמואל. קבוצה עם הרב ישראל לומדת רמב"ם יומי. עם הרב ישי לומדים את פרשת השבוע, עם הרב ניתאי והרב נועם נושאים באמונה. נפתלי לומד עם קבוצה שמירת הלשון, ואברהם שלם הלכה – חזון עובדיה.
  • בחג סוכות מחזור ה' נפגש בישוב אמציה, עם הרב ישי לערב לימוד. מחזור ו' הגיע ללמוד בסוכה של הרב ישראל בליל הושענה רבה.
  • כיתה י"ב לקחה את כיתה ט' ללילה של קבלת פנים (השבעה בלעז) בגוש עציון. ההשקעה שלהם הייתה גדולה מאד. הטיול היה מדהים, האוכל, והטקס מרשימים ביותר, בהתאם למסורת בישיבה, שמשדרת אהבה ואחדות בין המחזורים.
  • בשבת פרשת נח, עסקנו בעיקר בנושא התפילה. הרב נועם הכהן סיפר לנו את סיפורו האישי על התפילה כאשר בנו היה בסכנת חיים, למדנו את דבריו של הרב בר שאול על התפילה, וכל השיחות בשבת זו, בארוחות ובתפילות עסקו בנושא.
  • למדנו בגמרא במסכת פסחים על כך שאדם צריך לדבר בלשון נקייה. כהמשך ללימוד הקדשנו משמר לנושא. למדנו טעמים שונים המופיעים בבבלי ובירושלמי, מדוע חשוב לדבר בלשון נקייה.ביום פטירתו של הרב עובדיה יוסף, לצערנו למרות שהתקשרנו מיד לאחר שנודע על מותו, לא הצלחנו להשיג אוטובוס ממוגן ירי, לכן לא יכולנו לצאת כישיבה להלוויה, אך תלמידים רבים באישור ההורים יצאו בדרכים שונות. במקביל בישיבה, שי דנינו הרב נועם והרב ניתאי, סיפרו בכיתות ועמדו על נקודות שונות בחייו המופלאים של הראשון לציון.  ביום שלישי, נאספנו כל הישיבה לשיחה שלי על המנהיגות והמהפכה של הרב.  וביום רביעי במשמר הרב נועם הכהן לימד מתורתו של הרב ביחס לחילוניים. והרב שלמה בנימין ראש ישיבת השלוחה בשדרות, סיפר סיפורים מחייו ומגמילות החסד העצומה של הרב.
  • בערב יום כיפור עלתה קבוצה מהישיבה להר הבית. לצערנו המשטרה אפשרה לנו לעלות רק במסלול קצר ביותר. יצאנו מההר עם החלטה לשוב בהזדמנות הקרובה ביותר. כהכנה לעלייה נערך יום עיון בנושא בישיבה. שיעור שלי על גבולות הר הבית והשיטות השונות לגבי ההיתר והאיסור לעלות להר. ושיעור של הרב ראם הכהן שליט"א, על החשיבות לעלות. לאחר מיכן קיימנו דיון חופשי בו הציגו רבנים מדריכים ותלמידים, את מחשבותיהם בנושא.  ביום שלישי האחרון יצאנו מהישיבה כעשרים איש, לתפילת שחרית בכותל, ולאחריה עלינו להר הבית. הפעם זכינו לסיור מלא בהר. וחזרנו בהרגשה מרוממת לישיבה.
  • שבת ארגון: ביום חמישי בלילה הצלחתי לבקר במיתר, אמציה, מגדל עוז, מעלה חבר מעון, בית יתיר ועתניאל. בכל מקום היה כיף לראות את תלמידי הישיבה בעבודה נמרצת אל תוך הלילה, כמדריכים או כחבריה ב' שמעורבת בסניף. לצערי אי אפשר בלילה אחד להספיק את כולם, אבל אני בטוח שבכל מקום הייתם נהדרים.
  • ליגת הכדורגל בעיצומה. והיא חלק מהחינוך לבריאות הגוף בישיבה ולחבור בין כל התלמידים והצוות. זו הזדמנות להודות לאברהם שלם על עידוד של התלמידים לעסוק בפעילות גופנית בערב. ובמיוחד למורה להתעמלות שלום שושן, שמעודד אותם לרוץ בבקרים ובלילות, ומדבר הרבה על חיים בריאים.  ישר כוח לתלמידים שרצים בימים בלילות או מוקדם בבוקר.