למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

ב׳ באדר א׳ ה׳תשע״ד (2 בפברואר 2014)
מכתב להורים סיום חודש שבט

 

להורים שלום

עדכון חודש שבט

אנו נמצאים בערב  ראש חודש אדר א'. חודש של פליאה. לוח שנה הוא דבר מסודר מאורגן. חוזר על עצמו משנה לשנה. רק כך אפשר לעבוד. והינה הלוח היהודי מרשה לעצמו פעם בכמה שנים להוסיף חודש שלם לשנה, ולשגע את כולנו. מי שנולד בשנה מעוברת בכג אדר א' למשל, והבר מצווה נופלת בשנה שאינה מעוברת, ימצא את עצמו חוגג בר מצווה לאחר מי שבמציאות נולד אחריו, למשל בג' אדר ב' וכו'.  הכל נעשה כדי לשלב ולתאם בין שנת השמש לשנת הירח.

במבט כללי נוכל לומר שזה סודה של היהדות, היא אינה מוותרת על שום דבר אלא פועלת לאחד ולמצוא את הדרך המשלבת בין כל העולמות. שמש וירח, חול וקודש, חומר ורוח שמים וארץ, דור ההורים ודור הילדים. חופש ומסגרת, מצוות ורצונות אישיים . שאלו פעם את ד"ר יוסף בורג, מה יותר חשוב לו במפלגה הדתית לאומית, הדת או הלאום. בורג בחריפותו ענה : המקף שמחבר בין שניהם. יהי רצון שנזכה בחודש הבא עלינו לטובה להמשיך לשלב בין העולמות. ובעיקר כראוי לחודש אדר לשלב בין למידה ורצינות לשמחה ועליזות.

 

הודעות:

      מפגש ידידים של הישיבה לרגל שנת העשור, יתקיים ביום ראשון ט"ז אדר א במועדון החברים של היישוב. נשמח מאד בהשתתפותכם. כל ההכנסות קודש לקידום בניין הישיבה.  כרטיסים ועמודי ברכה ניתן לרכוש במזכירות הישיבה.

      תעודות: מכיוון שבגרות החורף האחרונה תהייה ביום חמישי ו' אדר א' לכיתות י"א י"ב. החלטנו שגם את התעודות נחלק באותו יום, וניתן לתלמידים אח"כ חופשת מחצית קצרה עד ראשון בערב.

      אסיפת הורים תוכננה ליום חמישי י"ג אדר א' . אולם ביום זה מתקיימת צעדה למען הארץ בE1.     ליד מעלה אדומים. תלמידים רבים בקשו להצטרף לצעדה, לכן אנו מעבירים את האסיפה ליום חמישי כ' אדר א' (20/2).  אנו רואים חשיבות רבה במפגש אתכם כדי לשפר ולהרחיב את הצלחת בנכם במחצית השנייה של השנה.   לו"ז מפורט ישלח בהמשך.    

 

מהנעשה בישיבה:

  • במסגרת עידוד הכישרונות של התלמידים. נערך ערב כישרונות כיתתיים.  כל כיתה קבלה משימה להעלות הצגה דרך אחד מספורי הילדים. כיתה י"ב זכתה במקום הראשון בעקבות עיבוד מקורי שלהם לסיפור מיץ פטל. ובעקבות השקעה גדולה ויפה בתפאורה ובתלבושות.
  •  ערב כישרונות אישיים נערך ביום רביעי כ' שבט.  זכינו להופעות שונות ומגוונות. נגינה, שירה. צילום. תיכנת מחשבים ועוד. במקום הראשון זכו אור רודריגז, יהודה סמיט, נתן קרן ואיתן רבלין, על הרכב של כלי נגינה ושירה. במקום שני זכו יהודה סמיט ועידו ישי, על מנגינה שהלחינו ובצעו ביחד. במקום השלישי חיים בונדר על משחק מחשב בנושא היסטוריה ובמקום הרביעי אמיתי חזן שהציג בפנינו תמונות טבע מדהימות במבט אישי.

 

  • לאור הוויכוח בחברה על גיוס בני ישיבות. למדנו במשמר את הסוגיא לעומקה, ראינו מקורות לטענה שבני ישיבות פטורים משרות צבאי. וכנגדם את דבריו של הרב זווין שנכתבו תוך כדי מלחמת השחרור בקריאה חריפה לבני הישיבות להתגייס ולהיות שותפים במלחמה.
  • כיתה י"ב עברה סדנא ייחודית בנושא גוף ונפש.
  • בליל ט"ו בשבט נערך דיון על הקשר ביננו לארץ ישראל, ומדוע לגור דווקא בארץ. לאחר מיכן שרנו משירי ארץ ישראל בשילוב מדרשים וחידות. ופרות טריים משבחה של הארץ. 
  • כיתה ט' יצאה לערב כיתה בירושלים, וחזרה מגובשת ושמחה.
  • תלמידי כיתות י"א י"ב נמצאים במערכת בגרויות החורף. כיתה י"א סיימה בגרות באזרחות ופניה לבגרות בהיסטוריה.  בכיתה יב עשו בגרות באנגלית, היום בדינים ומבוא לתורה שבעל פה. ובשבוע הבא ביחד עם תלמידי י"א, בגרות בהיסטוריה. ניכר על התלמידים שהם רוצים להצליח ועושים מאמץ רב בשביל כך.
  • בכיתה ט' בנוסף לשיעורי של"ח המורה מעביר להם שעה נוספת של חוג באומנויות לחימה.

 

  • שבת בוגרים : זכינו לשבת של התרוממות רוח ביחד עם בוגרי הישיבה. השבת נפתחה בקבלת שבת מיוחדת כאשר בתפילה היו אתנו למעלה מארבעים בחורי ישיבות ומכינות – הבוגרים שלנו. לאחר ארוחה חגיגית ישבנו במועדון החברים של הישוב לשיח משותף, ולטיש עד חצות הלילה. הבוגרים שתפו אותנו בתובנות, על התקופה שלהם בישיבה, וציידו אותנו בעצות ומתנות לתקופת הישיבה התיכונית. משפט אחד חזר לאורך כל הדרך: המלצה לתלמידים לא להתבייש ולא להתעצל אלא לעשות כל מה שאפשר כדי ליצור קשר עם צוות הישיבה, ולהעלות בפניהם כל קושי או התלבטות.  בבקר לאחר התפילה יצאנו לקידוש בשכונת נחלת עמי. לאחר הקידוש כל כיתה זכתה לשיחה ולימוד עם מספר בוגרים. ארוחות כיתתיות עם הבוגרים. ולבסוף סעודה שלישית של שירי נשמה.
  • תלמידים לשנה הבאה: הסתיימה תקופת הפעילות להכרת הישיבה. מיום ראשון אנו מתחילים לראיין ולבחון תלמידים. ובהמשך נקיים עימם עוד מפגש ייחודי, שמתחיל בלימוד ומסיים בפעילות רוחנית בים המלח
  • ערב מורשת גוש קטיף: ביום רביעי האחרון זכינו לשמוע שיחה מפי ח"כ זבולון כלפא. על ההתיישבות בגוש קטיף, ועל הסע מעצמונה עד לבנייה החדשה בשומריה. התלמידים שאלו שאלות חשובות וקבלו תשובות מאתגרות ומעוררות מחשבה.
  • מזל טוב לאביתר אלימלך אב הבית של הישיבה ולאשתו רעות להולדת הבן. שתזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים.
  • השבוע היינו עסוקים גם במחלות ורפואות. ברוך רופא חולים לרב ישי, שחזר לאחר שבוע מחלה. ותפילה לרפואה שלמה ליהודה הבן של הרב ניתאי ואפרת.

חודש טוב ומבורך

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *