למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

ט״ז בטבת ה׳תשע״ד (19 בדצמבר 2013)
אהבתי אתכם אמר ה' (מלאכי א, ב) יחיאל אמיתי

 

 

 

חברים יקרים ואהובים כתוב בנביא "אהבתי אתכם אמר ה'" ובספר דברים שבו משה רבנו מכין את עם ישראל לפני הכניסה לארץ

הוא חוזר שוב ושוב על מעלתינו – מעלת עם ישראל "ומי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים" … "רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה"

"כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קוראינו אליו"

בפרשת ניצבים אומר לנו משה רבנו על ה' "כי הוא חייך ואורך ימיך על האדמה אשר נשבע לאבותיך לתת לך" – ה' הוא מקור חייך הוא מקור החיים שלנו.

אנו עם ישראל עם של ה', ה' בחר בנו ורוצה אותנו תמיד. ה' אוהב אותנו ואכפת לו מאיתנו, הוא משגיח עלינו בהשגחה פרטית, הוא מאמין בנו ורוצה אותנו.

לפעמים מתגנבת למוח מחשבה של "ה' לא אוהב אותי" או ח"ו ה' לא מסתכל עלי בכלל. חייבים לדעת שזה שקר. צריכים להתחזק כמה ה' אוהב אותנו, כמה אכפת לו מאיתנו תמיד. 

הוא רואה את המאמצים שלי להיות טוב, הוא רואה את זה. 

מסופר על רבי ישראל בעל שם טוב שעבר ליד בית כנסת באיזו עיירה וראה רב שעומד ליד הבימה ומוכיח את הציבור. הוא צעק שם "איך חטאתם" "פושעים" והציבור אנשים פשוטים,

איכרים ועובדי אדמה מתייפחים בבכי. התברר שהקהל הזמין את "המגיד המוכיח" כדי שיחזיר אותם בתשובה עקב הבצורת הקשה שפקדה את האזור.

הרב מוכיח והם בוכים…

רבי ישראל שהיה צעיר אז ועוד לא התגלה (כידוע ר' ישראל מייסד החסידות התגלה רק בגיל 36) חיכה לסוף הדרשה.

בסוף הדרשה התחיל לצעוק דברי תורה גאוניים שמשכו את כל הקהל לצפות בו, לאט לאט התחיל לדבר על מעלתם של ישראל והביא מקורות לדבריו.

לבסוף צעק לעבר הקהל – "אתם יודעים למה אין גשם? כי אתם לא מספיק שמחים – אתם לא מאמינים שהק אוהב אותכם איך שאתם – עם כל הנפילות, עם כל הקשיים שלכם?

ה' איתכם!" כך הוא התחיל לרקוד והמעגל גדל וגדל עד שיצאו לרחבת בית הכנסת בריקודים אדירים וכמובן לאחר כמה דקות גשם שוטף הציף את האזור לשמחת היהודים הפשוטים.

"תודה רבה לך ה' יתברך על כל החסד שאתה עושה איתי" 

ברגע זה אנו פותחים בס"ד ובחסדו יתברך פורום שאלות ותשובות… נשמח לשמוע אותכם… 

יחיאל

תגובה
  1. עדיאל אמיתי
    ט״ז בטבת ה׳תשע״ד (19 בדצמבר 2013) at 23:39 הגב

    אנחנו יודעים שה' אוהב אותנו אבל איך אני יכול להרגיש את זה בלב כשאני חי ביום יום?

    • יחיאל אמיתי
      כ״ז בטבת ה׳תשע״ד (30 בדצמבר 2013) at 22:40 הגב

      אפשר לחזק את התחושה הזו בחיים ולחיות את זה ביום יום ע"י תפילה ובקשה לעניין הזה ובכלל כשאדם מתחיל לדבר עימו יתברך הוא רואה שהקב"ה מסמן לו דרך מאורעות היום יום וזה נותן חיזוק גדול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *