למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

י״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ד (19 במרץ 2014)
מכתב להורים חודש אדר

 להורים שלום

(מתנצלים  על התקלה. הייתם אמורים לקבל את המייל הזה ביום חמישי תענית אסתר, שיננו מעט, עדכונים על פורים ממש יגיעו ב"ה בעדכון הבא)

איחרנו הפעם מעט בעדכון עקב עומס אירועים בישיבה, וגם עקב שמחת בר המצווה של בני בפרשת ויקרא. לכן נכלול בעדכון את אירועי אדר א וחלק מאירועי אדר ב'. 

המדרש (ספרי דאגדתא על אסתר – מדרש פנים אחרים (בובר) נוסח ב פרשה א ד"ה ביום השביעי)  אומר כך:  "ביום השביעי כטוב לב המלך ביין. כיון שנשתכרו לא עשו כמות ישראל, ישראל כשהם אוכלים ושותים, מי שיודע לומר הלכה או פסוק או משנה או אגדה אומר, אבל אומות העולם אינן כן, כשאוכלים ושותים יין, כיון שנכנס בהן היין, התחילו להזכיר עריות, אלו אומרים הפרסיות נאות, ואלו אומרים המדיות נאות, אחשוורוש שהיה טיפש אמר להם אין נאה כושתי המלכה"

ב"ה אנו נמצאים בלב שמחת פורים, ובהנהגת השמינית אנו זוכים שניכר בשמחת הפורים בישיבה. שהיא שמחה אמתית של יצירה עשייה ודיבוק חברים, ולא חלילה שמחת הוללות והפקרות.

הודעות:

  • ביום שישי האחרון השתתפתי בתוכנית פרפראות לשבת. עם רפאל איש רן אבא של אליצור בכיתה י'. מצורפת קישורית למי שמעוניין – לחץ כאן לשמיעה
  • חזרה ללימודים ביום שלישי בשעה 12:00 הסעות יהיו כמו הלו"ז הקבוע של יום ראשון.
  • משרד החינוך החליף עכשיו את זמני מבחני הבגרות בקיץ, אנו נערכים בעקבות השינוי. נפרסם בקרוב לוח מתכונות ומבחנים. משמעות השינוי היא בעיקר הקדמת חלק מהמבחנים, כך שאנו נקראים לתת מאמץ גדול יותר עד סוף השנה.
  • הטיול השנתי יערך ב"ה בימים חמישי עד שני כה-כט אדר. הטיול יתחיל בהר תבור, ויסיים בהר הגלבוע. את השבת נקבל בבית שאן. הטיול כולל הרבה הליכה, ומסע אופניים של שלושים וחמש קילומטר. פרטים נוספים ישלחו בהמשך.
  • מיד לאחר הטיול כיתה ט' תצא לחופשת פסח, (כהשלמה לכך שתחלנו את השנה לפני התאריך של משרד החינוך) כיתות י-יב  לאחר יום מנוחה, יחזרו לישיבה בימים רביעי חמישי ב- ג ניסן, לימי תגבור לקראת מבחני הבגרות.

 מהנעשה בישיבה

v      בתחילת חודש אדר א'  כיתות יא יב נגשו לבגרות חורף בהיסטוריה. התחושה הכללית הייתה שהם הוכנו טוב למבחן ועברו אותו בהצלחה.

v      מפגש הידידים לרגל עשור לישיבה, נערך בצורה מרשימה ביותר. מקהלת תלמידים לוותה את הערב בשירה. ברכו את הישיבה רב הישוב הרב ראם הכהן, וראש המועצה האזורית מר יוחאי דמרי. הערב הסתיים בהצגה מרגשת על דרכו החינוכית והחלוצית של רב הכותל הרב גץ זצ"ל. זכינו גם להכנסות יפות שמופנות להמשך תכנון הפנימייה.

v      באותו עניין, עם בחירת ראש המועצה החדש, נערכה ישיבה במועצה על מנת לקדם את אישורי הבנייה של הישיבה. קבלנו הבטחה לקדם את העניין במהירות, ואנו מקווים ב"ה להתחיל בעבודות בקיץ הקרוב.

v      בערב מיוחד עם תלמידי כיתה ח המועמדים ללמוד בישיבה בשנה הבאה, זכינו לשמוע שיחה מרתקת מהרב אליהו שרביט. התלמידים ישבו והקשיבו לשיעור, מתשע בלילה עד רבע לאחת עשרה. הרב עודד את התלמידים להתחזק בלימוד תורה. וכן על החשיבות להעריך הכוחות הגדולים שיש בכל אחד ואחד. השיחה שולבה בצחוק והומור רב, ובכישרון הצגה מיוחד של הרב שרביט.

v      כיתה ט' הכינה את מסיבת חודש אדר בליל יום ראשון אור לא' אדר. נערך דיון על מה זה להיות תלמיד בישיבה. ולאחר מיכן ריקודים וכיבוד מיוחד שהתלמידים הכינו.

v      ביום שני ראש חודש אדר לאחר תפילה חגיגית, יצאנו לטיול קצר בנחל חברון. הכרנו בורות מים, שיטות גידול והשקיה, ונהנינו מפריחה יפה כאן ליד הבית. את הטיול אבטחו חיילים מגדוד ההנדסה שמשרת באזור.

v      עשרה תלמידים מכיתה יא סיימו מסכת תענית בלימוד עם הרב ישראל מחנך הכיתה. הלימוד נערך בבית המדרש בחמש וחצי בבוקר, וכלל גם פעמיים בהם התלמידים באו במוצ"ש לישיבה ללילה של לימוד כדי להגיע לידיעה טובה של הגמרא.  את הסיום חגגנו בשמחה רבה. כמצוות הגמרא נשחט כבש לכבוד האירוע. תלמידים שרצו עברו הסבר מהשוחט על כל התהליך. שחיטה ניקור בדיקת ריאה וכו'.  אברהם חסנו מנהל המטבח ביחד עם התלמידים הכינו ארוחה מלאה כל טוב. את סיום המסכת חגגנו במעמד הרב ראם הכהן רב הישוב וראש ישיבת ההסדר. והרב זלמן מלמד רב הישוב בית אל וראש הישיבה בבית אל. שניהם ברכו את התלמידים ודברו על חשיבות לימוד התורה.  ב"ה לאחר פורים נתחיל מסכת מגילה מתוך מטרה ב"ה לסיים מסכת נוספת בשנה זו.

v      כיתה י' בכינה יום ספורט איכותי בו שולבו ותחנות של ספורט היתולי, ותחנות של ספורט אתגרי.

 v      כיתה י"ב פינקה את הישיבה בארוחת בוקר מעשה ידיהם, ובארוחת ערב מיוחדת. הם עבדו קשה גם על האוכל גם על התפאורה וגם על צורת ההגשה.

v      נסענו לירושלים לשיחה של הרב שרקי ממכון מאיר על פורים, ולאחריה חפש את השמיניסט ברחובות ירושלים

v      ההכתרה עסקה בדמויות שונות בישיבה, עובדים מורים ותלמידים. ובמחשבה של כל אחת מהדמויות, שאם היא תחליף תפקיד עם משהו אחר היא תעשה את התפקיד יותר טוב. זכינו לחיקויים מצחיקים לנגיעות קטנות של ביקורות ובעיקר הרבה צחוק ועיין טובה. המסקנה של ההצגה הייתה שטוב שכל אחד יעסוק בתפקידו, בעיין טובה יותר על האחר. בנוסף כיתה י"ב הופיע בשירה משותפת ומחברת.

v      רב פורים הגיע לישיבה ברכב ריקודים של ברסלב, וסיימנו את ערב ההכתרה בריקודים של שמחה ביחד עם רב הפורים.

v      ביום רביעי בערב, ערב תענית אסתר, ובתענית אסתר בבוקר למדנו על התענית ועל חג הפורים הקרב ובא.

v      את האוכל לשבת לא קנינו הפעם מקייטרינג, אלא אברהם חסנו ואשתו בעזרת התלמידים התגייסו להכין את כל האוכל. מחכים בשמחה לתלמידים לשבת זכור ולמסיבת פורים במוצ"ש.

                                                                          פורים שמח

                                                                          חברון שילה

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *