למידע נוסף התקשר :02-9605097

Sample-page

כ״ט בכסלו ה׳תשע״ד (2 בדצמבר 2013)
דף להורים – חודש כסליו (מצורפים דפי לימוד לחנוכה)

 

 

להורים שלום

אדם שיש לו בית קבוע, ובבית שלו מדליקים נר חנוכה.  אם הוא עצמו לא נמצא בית אלא מתארח בבית של משהו אחר, הוא אינו חייב להדליק נר חנוכה, אלא יוצא ידי חובה בנר שהדליקו בבית שלו.

שנים רבות בעם ישראל היו אנשים שעזבו את ביתם והלכו ללמוד אצל הרב שלהם. בלילה הם היו מתארחים או בבית של הרב שלהם, או בבית של גומלי חסדים. במצב כזה ברור שלא היו חייבים בהדלקת נר חנוכה. מנהג הספרדים היה שלא להדליק כלל, ואילו לפי פסיקת האשכנזים הם היו רשאים להדר ולהדליק.

בדור האחרון התחדש חידוש גדול בעם ישראל. בחורי ישיבה אינם מתארחים בבתי גומלי חסדים, אלא יש להם פנימייה עם חדר שלהם, לישון ולחיות בו.  בעקבות השינוי נוצרה מחלוקת בין גדולי הרבנים, כיצד להגדיר תלמיד ישיבה, האם הוא אורח, שמדליקים עליו בביתו, או שהוא שגם הישיבה נחשבת כבית שלו ולכן הוא חייב בנר חנוכה גם בישיבה.

הדברים מחייבים התייחסות ארוכה ולימוד עמוק, נאמר רק שברמה העקרונית, אנו רואים בישיבה מקום שהוא בית. מקום של צמיחה משמעותי מאד לחיי התלמיד בתקופה הזאת. חלילה אין אנו באים במקום הבית המקורי, אלא מצטרפים לבית הזה וביחד עם ההורים נותנים לבן את המרב כדי שיוכל לבנות את עצמו

 הודעות:

קליטת תלמידים חדשים:

מיד לאחר החנוכה מתחילה הפעילות לקליטת תלמידים חדשים לשנת תשע"ה.  אנו מגיעים לבתי ספר שונים ברחבי הארץ, מפרסמים באינטרנט ועוד..  גם אתם יכולים להשפיע, ולסייע. נשמח עם תפנו למזכירות הישיבה, תלמידי כיתות ח' שאתם מכירים.

 ימי הכרות לישיבה יתקיימו בימי חמישי, טז טבת 19/1  ו א' שבט 2/1.

 

אתר חדש לישיבה:

מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט החדש שלנו.  חלק מהדברים עדיין בשלב הקמה, אך כבר עכשיו יש תכנים רוחניים ועדכונים ותמונות מחיי הישיבה. מצורפת קישורית, או לכתוב בחיפוש : אור עתניאל   http://orotniel.co.il/

 

עדכונים:

  • טיול חנוכה עבר בהצלחה מרובה. חווינו שלושה ימים של מדבר . גשם משמעותי עדיין לא ירד בנגב הדרומי, וכך גם מקורות המים המעטים היו ריקים. התפעלנו מהסלעים המצוקים, ותופעות גאולוגיות נוספות שהמדבר מזמן לנו. עסקנו בדמותו של בן גוריון, במפעל ההתיישבות בנגב ועוד… וכמובן שיחקנו שרנו ורקדנו ביחד.  לא וויתרנו על הלימוד היומי, לקחנו אתנו תנ"ך, חומשים, רמב"ם יומי וגמרות.  וגם קיימנו מניין ותיקין בכל יום התלמידים עמדו יפה מאד במשימת ההליכה הממושכת, ובתנאיי השטח.  תודה לכל הצוות שנרתם להצלחת הטיול.
  • שבת ישיבה: למרות הטיול ולמרות שהשבת הייתה בבחירה חופשית, קבוצה משמעותית של תלמידים חזרה לישיבה לשבת. בליל שבת לאחר תפילה מרוממת וארוחה. התיישבנו לטיש של שירה סדנת צחוק, ולימוד תורה.  בבוקר קמנו כולנו לתפילת ותיקין. קידוש ושיעור קצר של יהודה גליק על מאבקו לעלייה להר הבית.

          בהמשך משחק של כולנו, ארוחת שבת סעודה שלישית, ופעילות מיוחדת של המדריכים.  אברהם חסנו מנהל המטבח, טרח במיוחד להעשיר את הארוחות בסלטים             מעשה ידיו. יישר כוח לכל התלמידים שבאו, לצוות שאחרי טיול ארוך חזר לשבת מלאה פעילות. אני בטוח שההשפעה של השבת המיוחדת הזאת תקרין גם על                   השבתות האחרות בישיבה.

  • ביום ראשון כא כסליו יצאו תלמידי בית הספר היסודי, לפעילות עם בית ספר לתלמידים בעלי מוגבלויות בבאר שבע. קבוצת תלמידים מהישיבה עם כלי נגינה ליוו את הפעילות בניגון בשירה ושמחה.
  • תכנית ללימודי השואה.

         פעם בשנתיים אנו מקדישים זמן מיוחד בכיתות יא-יב להעמקת הידע והתובנה מהשואה הנוראית שעשו לנו הנאצים ימ"ש. התוכנית פועלת בישיבה בפעם השלישית.            כבר בפעם הראשונה היא זכתה בפרס יד ושם, לתכניות חינוכיות. בתוכנית חמישה מפגשים. בהם עוסקים ביסודות האנטישמיות, האנטישמיות הנאצית. ההשמדה,              המאבק לחיים ולמלחמה, ההשתקמות שלאחר השואה, האנטישמיות בימינו ועוד. בנוסף התלמידים יבקרו במוזאונים העוסקים בנושא.

         מפגש ראשון התקיים בשבע שעבר, והתלמידים יצאו ממנו מאד מרוצים, מרמת הדיון ודרך העברת הנושא. מוביל את המפגשים אוריאל אסולין. בוגר ישיבת ההסדר              בעתניאל שלימד היסטוריה לפני ארבע שנים בישיבה. תלמידים שיהיו מעוניינים להעמיק יותר, יצאו בקיץ למסע בפולין.

  • לאחר מספר אירועים בין תלמידי כיתה ט לתלמידי כיתה י' עשינו כינוס של כל הישיבה כדי לדון מה לעשות כדי לתקן את המצב. התלמידים השתתפו בערנות רבה, הציעו הצעות שבעקבותיהם הקמנו וועדות שונות. כל וועדה יצרה צוות שמקדם את התחום שלה. במסגרת הרעיונות שעלו, קיימנו ארוחת בוקר משותפת לשתי הכיתות. אנו שמים דגש רב על כך שהישיבה היא בית חם לכל תלמיד. וכולנו כאן ביחד אוהבים ודואגים אחד לשני. הפעילות כבר תרמה לחיבור בין הכיתות, ואנו בטוחים ביכולת שלהם להתגבר על קשיי ההתחלה.
  • ימי לימוד כהכנה לחנוכה:  בשלושת הימים שלפני החג, הזזנו מעט הצידה את הלימודים הרגילים, וקיימנו ימי הכנה מיוחדים בבית המדרש, מהבוקר עד שלוש בצהריים.  בכל יום נלמדה סוגיה אחרת בהלכות חנוכה.  למייל מצורפים דפי הלימוד למי שמעוניין ללמוד.

          בנוסף נתנו שיעורים באמונה על ידי רבני הישיבה ורבנים אורחים.

          ביום האחרון נתנו שיעורים בנושא חנוכה על ידי צוות המורים המקצועיים.  וכל תלמיד בחר לאיזה שיעור להיכנס,   על מה? הינה רשימת הנושאים:

          ארז רם –  סיפורי מעשיות לחנוכה בשילוב הלכה

          אסף יפין – אם אשתך נמוכה איך תדליק נרות חנוכה?

          שמעון מאיר- רקע הסטורי וקרבות יהודה המכבי

          צחי סלייטר – האם אנו מכבים או מתיוונים?

          שי דנינו – זמן הדלקת נרות חנוכה הלכה ואסטרונומיה

  •     מסיבת חנוכה בנר ראשון. המסיבה הוכנה כולה ביוזמת השמינית. מהאוכל ועד משחקים הפעלה והרקדה.

             ביום ראשון ה' טבת חזרה ללימודים כרגיל בשעה 12:00

               חנוכה שמח

               חברון שילה

חנוכה דף עבודה – ברכת הזמן להורדה

חנוכה ושבת – הרב נועם הכהן להורדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *